Blogurile mele

Ascultă Radio Poema

joi, 21 ianuarie 2016

Canarul, membru al familiei



   Cu cinci-şase ani în urmă , băiatul meu a primit cadou un canar. De fapt , persoana care i l-a dat a vrut mai mult să scape de insistenţele lui, astfel încât , să zicem că a fost un fel de cadou ''forţat''.
  Bineînţeles că a trebuit să-i cumpăr colivie şi toate accesoriile necesare unui trai pe picior mare, impus de către micul stăpân autodeclarat al bietei zburătoare. Cum se pare că eu m-am limitat doar la strictul necesar , adica beţişoarele de pe care să zburde în voie canarul, recipientele în care se pune hrana şi apa, am fost acuzată că oblig biata pasăre la un trai indecent, spartan. Aşadar, am fost practic  împinsă să cumpăr şi o oglindă în care aceasta să îşi admire frumuseţea (eu speram , în taină, să nu se sperie , de fapt ) , o inimioară dintr-un fel de material calcaros ca să-şi ascută ciocul,  clopoţei care să-i încânte auzul, leagăn în care să petreacă momente...ameţitoare...Şi credeam că am terminat , dar nu! Aveam să constat că imaginaţia mea e chiar limitată! Nemultumit de condiţiile ''mizere'' oferite , băiatul meu m-a surprins când a apărut acasă cu o...băiţă , că de! adică un canar nu se spală şi el ? Au mai aparut niste prafuri de o culoare portocalie care (spuneau comercianţii copilului neştiutor)  odată dizolvate în apă şi inghiţite de biata creatură îi vor asigura un penaj strălucitor şi ... portocaliu.
   Cea mai mare surpriză am avut-o într-o zi  când, venind de la cumpărături, am auzit dinainte de a intra în casă un ciripit puternic , melodios...Mirată de evoluţia extrem de rapidă, având în vedere că până în acel moment, datorită vârstei infantile, canarul nu îşi făcuse auzit glasciorul...m-am furişat în casă cu paşi înceţi ca să nu stric momentul meloman şi din cauza mea, bietul canar să  se inhibe, să aibă trac...Am rămas stană de piatră! În culmea încântării, micul stăpân al păsării şi aceasta ascultau foarte atenţi cum ciripeau diverse păsărele înregistrate pe un CD !
   Înainte să pot articula un sunet, dar înţelegând din privire că sunt stupefiată, mi s-a replicat:
 " Ce te uiţi aşa? Păi pe el cine să-l înveţe să ciripească? Că eu nu ştiu. "....
   Peste un an , aşteptat să se scurgă cu mare nerăbdare, am fost anunţată că se doreşte încetarea celibatului micului tovarăş din colivie ...

Va urma...

Adina V.

21 Ianuarie 2016

2 comentarii:

  1. PENTRU BINELE ȘI ARMONIA FAMILIEI ORICE!
    MINUNATĂ ÎNGEMĂNARE DE...COMPROMISURI!
    PUP CU TOT DRAGUL DIN SUFLET!

    RăspundețiȘtergere

Mulțumesc pentru popas.