Blogurile mele

Ascultă Radio Poema

vineri, 31 august 2018

Adina V. - Revendicare



Intrinsec, se dezvoltă ca o tumoră acest plictis față de lume. Indiferent de relația certă și inevitabilă, legăturile se destramă din ce în ce mai definitoriu.O atentă privire asupra a ce nu este vizibil aduce în prim plan o lipsă. Ca ființă rătăcită întâmplător pe drumurile asfaltate, cu miros de bitum, privind soarele reflectat de ferestrele blocurilor turn, stropită fin de aburii instalațiilor care încearcă să atenueze călduri exagerate explicate științific, mă întreb, întorcând un cumul de îndoieli pe toate părțile, ce am vrut eu să spun? Că am uitat! Beep, mi-am adus aminte. Nu știu ce caut aici, sunt o inadaptată. Nu social (sau poate), deși am învățat să parcurg pașii stabiliți de alții sau poate de un ritm interior pentru a fi în consens, fie el și superficial, cu ceilalți.

Concluzia: nu pot înțelege ce caut. Existența presupune un rol. Nu am aflat încă rolul meu.

Mi-e somn. Ee, somnul rațiunii naște monștri zicea Goya.

P.S. Citeam despre ființa astrală existentă în noi, în fiecare. Hmm, cred că ține de intelect, de dorință, mai puțin de o existență anume. Cănd vrei, poți orice. Adică romanii au avut mari merite în inginerie datorită cui? Că nu mi-am dat seama. Am urmărit un documentar despre realizările lor. Remarcabile, nimic de zis. Dar printre prototipul macarelei, al apeductelor, al fabricii multiple cu mori de făină și fierăstrău acționat de apă, al drumurilor (400 000 de km pătrați!!), al betonului care se întărește în contact cu apa, aparatul precursor al mitralierei, se mai pot lăuda și cu cisterna imensă de sub Constantinopole. Și m-a furnicat ceva pe piele. Ia s-o luăm metodic: ca să ajungă să construiască acest oraș, important centru comercial și poarta de intrare în Europa, nu cumva au trebuit să treacă de daci? Să cucerească Sarmisegetuza? pe care au asediat-o mult timp și a rezistat pentru că avea apă în depozitul subteran? Adică un fel de cisternă, nu? Păi nu?! Și uite-i acum mediatizați drept mari inovatori.
Revendic cisterna în numele strămoșilor cu barbă, o să mă documentez și despre celelalte, sigur nu-s ale lor. Două din ele au denumiri pur grecești :))

Gata, mi se închide ochiul pineal.
Somn ușor.


Adina V.

1.09.2018

©Adina V. -Copyright - Toate drepturile rezervate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumesc pentru popas.