Blogurile mele

Ascultă Radio Poema

marți, 5 noiembrie 2019

Dumitru Neagoe - ”Nouă sute sunt suficiente”


La Poiana Ștezii, între munți, în anul 1981 au răsunat cântecele Cenaclului Flacăra...pe care le-am ascultat cu multe simțiri.....

Dacă ne-nfruntă munții, cu munții ne vom bate,
Pentru lumina țării și pentru libertate,
Aici ne e cuvântul când îl avem de spus,
Decât slujirea țării nimic nu-i mai presus,

Jurăm credință țării oricât ar fi de grea,
Jurăm că pentru țară și viața ne vom da,
Jurăm să nu ne mintă nici clipa, nici vecia,
Trăiască libertatea, trăiască România,
Trăiască-n fericire și liniște poporul,
Trăiască România, trăiască tricolorul.
.........................................
Programul artistic a ajuns la final. Spectatorii s-au îndreptat spre cabanele muntilor. Am rămas pironit locului privind Colosul de pe scenă.
Ultimul volum de poezii, de curând editat într-un număr mic de exemplare, vândut în timpul spectacolului, s-a epuizat. Când cărările de pe Valea Ștezii s-au limpezit, Colosul de pe scenă, Poetul Adrian Păunescu a coborât îndreptându-se spre autocar. M-am apropiat de Domnia Sa adresându-i întrebarea:
= De ce cartea a fost tipărită doar în 900 exemplare?
,, NOUĂ SUTE sunt suficiente, au spus EI"
I-am spus că îmi plac poezile Domniei Sale și Revista Flacăra.
Mi-a întins mâna și am rămas pironit locului urmărind pălăria cu boruri largi până când a dispărut în spatele ușilor autocarului.
Dar mâna,? Degetele mâinii mele norocoase, care au atins mâna Poetului, au rămas calde și din când în când îmi AMINTESC vorbele sale :,, NOUĂ SUTE sunt suficiente... Au spus EI... "
Pentru Aduceri aminte, odihnă, liniște și pace Poetului.

Dumitru Neagoe

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumesc pentru popas.